gluténmentes boldogÉlet

Házi Granola

Házi Granola

Talán az egyik legegyszerűbb egészséges reggelink a granola, melyet otthon is könnyedén elkészíthetünk. Az általam megadott mennyiség nekem elegendő szokott lenni egy heti reggelire, de szerencsére több hétig is eláll zárt üvegben, így nem kellett folyamatosan granolát ennem 🙂 A következő alkalommal csokis-kókuszosat fogok készíteni 🙂

Hozzávalók:

  • 200 g gluténmentes zabpehely
  • 200 g olajos magvak vegyen – dió, tökmag, mandula, mogyoró keveréke
  • 100 g méz
  • 100 g kókuszzsír
  • Csipet só

 

A magvakat durvára vágom, és egy edényben összekeverem a gluténmentes zabpehellyel.

A kókuszzsírt és a mézet felmelegítem egy kis lábasban, alacsony hőfokon, amíg híg, folyós nem lesz, majd a zabpelyhes keverékhez öntöm.

Sütőpapírral bélelt tepsire öntöm, és jól elegyengetem. Előmelegített sütőben 175 fokon 15-20 perc alatt aranybarnára sütöm. Közben többször megkeverem, hogy minden része ugyanúgy átsüljön. Amint elkészült 15 percig állni hagyom, miután kihűlt, a nagyobb darabokat összetöröm egy fakanállal, és hozzáadom aszalt gyümölcsöket.

Ez alkalommal aszalt vörös áfonyát tettem csak bele, de bármilyen aszalt finomság tökéletes, akár többféle is 🙂

 

Jó étvágyat 🙂

 

 

Facebook hozzászólások


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Tovább az eszköztárra